Mallorca, Alcudia 110506-110513

      2011-05-16 / 11:08:03 Publicerat i kategorin Allmänt  
Behöver jag ens säga att det var HUUUR underbart som helst?!?! Tack till mamma och Dessan för en oförglömlig resa!

Vi hade bra väder varje dag utom den första dagen då det var lite mulet, men det var en bra mjukstart tyckte jag och då passade vi på att göra bort lite shopping och rundvandring. Resterande dagar var det strålande sol, klarblå himmel, jäkligt varm och hur skönt som helst! Mellan 27-29grader!

Vi tog oss en promenad till "Old Alcudia" en dag, kanske man kan säga gamla stan, där vi fick se gamla borgar och murar och mysiga gränder och gator. Det var marknad där just den dagen och jag köpte mig världens sötaste lilla trä-flodhäst =)

Vi åt god mat VARJE dag, vi lyckades verkligen hitta de bästa restaurangerna tamme tusan! Mamma var nöjd med veckan och det var ju det som var huvudsaken! Det var ju hennes present =)
Hoppas det blir ett minne för livet för henne <3

Utöver allt det underbara så fick vi oss nya vänner och bekantskaper. Två väldigt trevliga kvinnor från Umeå som vi umgicks med, åt middag två gånger och de följde även med till gamla stan. Riktigt go'a tjejer de där!!!!!!

Sen så var det två damer från Dalarna, dom skulle stanna en vecka till efter att vi skulle hem. De tyckte att det var tråkigt vi skulle åka efter en vecka så de bjöd på avskedsfika och hjälpte till att bära väskorna till bussen, sen stod de och vinkade av oss! Hihi! Söta dom var!

Jag tror inte jag orkar skriva exakt vad vi gjorde varje enstaka dag, men nu har jag tagit med lite blandat i alla fall. Sammanfattningsvis kan man säga: Strålande sol, mys i solstolen vid poolen, strandpromenader, bad i pool och hav, marknader, god mat, kalla öl och mycket bra sällskap! <3

Tänkte att bilder säger mer än ord så slänger även upp en hel hög med dom!




Destination Mallorca


Mamma Vespa


Alcudia Garden


Indisk Restaurang




Pizzadags!


Old Alcudia


Don't worry, be happy!!


Hemlösa hunder och katter typ överallt :(


Old Alcudia


Old Alcudia


Old Alcudia, Dessan och Mamma med go'a Umeåtjejer, Maud och Jenny


Mamma


Såg ut som ett dockhus ;)


Jag vid Playa Del Alcudia


Beach Garden med vårat hotell i bakgrunden


Får flätor i håret!






Shoppingrundan första dagen














Här snackar vi sandslott!




Så mysigt det var att gå vid stranden!


Det var inte kallt! Hade bränt mig på bröstkorgen så fick täcka lite ;)


Dessan tittar på måsen


Jag och mamma på strandpromenad






Hela glada högen innan hemresa!


Destination Umeå

Jag sa ju det... LOVELY!!!!!!!!!!!
Men nu. Tillbaka till verkligheten!

Kommentarer
Postat av: Marina

Bilder säger mer än 1000 ord! Det är kul att du är hemma igen!!! :)

2011-05-16 @ 11:31:21
URL: http://marinalundsten.blogg.se/
Postat av: Elina

Ååå, ja känner igen lite från bilderna! Så jäkla avis, vill tillbaka till mallis! Hoppas ni har haft de sjukt bra! :)

2011-05-16 @ 16:06:08
Postat av: Anonym

Tack för rundvandringen i Alcudia ;)såg väldigt mysigt ut där.

Kram

2011-05-16 @ 19:51:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Musiken hjälper oss genom mycket, och som alla vet kan en människa ha en mängd med olika känslor och humör beroende på olika tidpunkter eller händelser i livet. Så därför behöver vi låtar som vi kan knippa ihop med våra olika sidor och känslor. Min låt är med Brandi Carlile - The Story