I'm in love with too many things

      2010-10-04 / 15:38:46 Publicerat i kategorin Allmänt  

Nu ska jag förklara vad jag menar med det förr förra inlägget “I’m in love with too many things!”. Jag gör alltid många saker, ibland för mycket samtidigt.  Jag gillar att ha många bollar i luften, många järn i elden, eller hur man nu vill uttrycka det. Jag vill att mina nära och kära, familj och släkt ska må bra och vara lyckliga, jag lägger ner mycket energi på det. Men.. VEM gör inte det? Alla vill sina nära väl. Det är det som är det starka med kärleken. Ingenting övervinner dom känslorna!


Jag vill göra människor stolta, och framförallt vill jag göra mig själv stolt. Jag vill vara bra på så många saker, jag vill att det ska gå bra på jobbet, älgjakten, innebandyn, jobbet, musiken, och att alla ska må bra.  Ibland har man för höga krav på sig själv. Alldeles för höga. Varje dag står man inför utmaningar där man ska bevisa för sig själv att jag kan, jag vill, jag ska skapa mig en toppendag.  Men går det bra på jobbet en dag, behöver jag inte, som jag i dagsläget blir, bli besviken om det inte går bra med musiken eller träningen på kvällen. Jag borde vara nöjd över att jag engagerar mig i så mycket och i alla fall försöker. Jag behöver inte förlåta mig själv och säga att – ingen är perfekt.


Det jag nu har lärt mig är att jag får prioritera och strukturera. Vad är viktigt för mig just nu? Vad vill jag ska gå bra just idag? Vad är mitt mål? Självklart gör jag alltid mitt bästa på jobbet så den punkten kan man lämna, som för alla andra går det bra vissa dagar och dåligt andra. Humöret och energin kan ju gå upp och ner som i en berg och dalbana.


Det jag ska prioritera utöver detta är innebandyn. Äntligen har jag fått börja på riktiga träningar och riktiga matcher. Nu ska jag satsa på konditionen och öva på planen så jag bara blir bättre och bättre. Ser jag framsteg kommer jag bli glad.  

Jag ska ha god/bättre kontakt med nära och kära, och verkligen berätta hur mycket dom betyder för mig. Det är tack vare alla ni som finns runtomkring mig jag klarar alla dagens utmaningar.




Nu blev detta ett deep-talk inlägg men det kan vara nyttigt ibland det också.

Sen så måste jag bara tillägga att jag är världens lyckligaste! Min älskling är ljuset i mitt liv! Jag älskar dig!


Kommentarer
Postat av: Marina Lundsten

Och det är så sant!! :)



Men vad händer? Hela två kommentarer på en dag har jag fått av dig! Jag klagar inte! ABSOLUT INTE! :)



Vi har match i Övik på söndag, btw! När får du veta om du få spela i helgen?? :)

2010-10-05 @ 13:23:30
URL: http://marinalundsten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Musiken hjälper oss genom mycket, och som alla vet kan en människa ha en mängd med olika känslor och humör beroende på olika tidpunkter eller händelser i livet. Så därför behöver vi låtar som vi kan knippa ihop med våra olika sidor och känslor. Min låt är med Brandi Carlile - The Story