Make it work!

      2010-08-17 / 12:30:51 Publicerat i kategorin Allmänt  
Det var en konstig kväll igår. Efter jobbet var jag så sjukt trött så ögonen sved..
Så jag tänkte... Då passar det ju bra att slänga sig ner och slöse en film och somna tidigt. Då skulle jag ju vara pigg och utvilad idag.

Men icke sa nicke.

Jag snurrade, vred och vände på mig som en karusell i sängen. Såna här nätter är så sjukt irriterande då man är så himla trött men man kan bara inte sova.




Till slut somnade jag, men natten har innehållit jättekonstiga drömmar och jag har vaknat om vart annat. Hmm.. Och det var ju ingen läskig film jag såg precis, Evan den allsmäktige. Den är ju ganska barnvänlig tycker jag.

Men men, det är en ny dag och nya möjligheter. Man ser ju själv till att skapa sig en egen toppendag. Eller hur?

Vissa dagar så funderar man starkt på att inte ens kliva upp ur sängen. Men då kan man ju inte förändra sin dag till något bättre om man inte ger det ett försök.

Så om ni känner att ni bara vill dra täcket över huvudet någon morgon - tänk på de stunder i livet som fyller er med lycka. Kanske är det en sådan dag som dina kollegor, vänner och familj kommer att make your day.

Så, make it happen, skapa dig en toppendag! Sen så är det ju inte alla gånger det går. Men jag ska försöka. Varje dag. Carpe Diem!



__________________________


Det är lustigt ibland.....
Det ovan nämnda skrev jag för en timme sen ungefär. Att man aldrig vet vad dagen har att bjuda på. Och att något kommer att make your day.

Så sant så sant. Fick nyss veta att jag vunnit en Gotlandsresa nu på fredag, en helg med boende, mat och lite utflykter :) Happy jag!! :D

_________________________





Kommentarer
Postat av: Annika

Hahaha Make it work <3

2010-08-17 @ 13:33:09
URL: http://ankanandersson.blogg.se/
Postat av: vicky

Va kul=)grattis.puss

2010-08-18 @ 09:50:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Musiken hjälper oss genom mycket, och som alla vet kan en människa ha en mängd med olika känslor och humör beroende på olika tidpunkter eller händelser i livet. Så därför behöver vi låtar som vi kan knippa ihop med våra olika sidor och känslor. Min låt är med Brandi Carlile - The Story